Viivi
Kettutyttö
Lauman jäsen
Poissa
|
 |
« Vastaus #80 : Helmikuu 09, 2010, 00:30:37 » |
|
^Vähän liikaakin. Mulla noita on 11 ja luulen että mulla tulee kuitenkin ongelmia ton säkin "hävittämisen" kanssa ennen viimeistä eräpäivää. Helpointa sulle olis ostaa joltakin, jolla sitä on jo. Edes puoliksi ostaminen kahdelle marsulle ei oikein kuullosta järkevältä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
liha
|
 |
« Vastaus #81 : Helmikuu 09, 2010, 02:20:59 » |
|
Juu, jos ostaa säkin kahdelle marsulle, voi hyvinkin olla syytä heittää 30 kiloa siitä suoraan roskiin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mizzu
Karwainen otus
Utelias nuuskuttaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #82 : Helmikuu 09, 2010, 15:01:38 » |
|
No kysytään sitten näin päin että onko jollakin myydä vaikka 10kg Primo ykköstä?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2010, 15:25:11 kirjoittanut Mizzu »
|
tallennettu
|
|
|
|
Mizzu
Karwainen otus
Utelias nuuskuttaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #83 : Helmikuu 10, 2010, 18:04:26 » |
|
^ Niin ja olen tulossa Lahteen joten jos jollakin on vaikka se 10kg ylimääräistä Primo ykköstä ja tulossa Lahteen niin laittakaas yksäriä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuudeluu
Väsynyt
Kestokuikku
Poissa
Mökö
|
 |
« Vastaus #84 : Maaliskuu 28, 2010, 16:44:19 » |
|
Ostettiin tota Primo 2:sta. Sitä on niin kamalan paljon, niin lahjoitettiin aika paljon kaverille. Totesin samalla että maistuvuus on tosi hyvää. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lهvع Yهu!
|
|
|
lapanen.
silmälasipäinen
Lauman jäsen
Poissa
|
 |
« Vastaus #85 : Maaliskuu 28, 2010, 17:16:57 » |
|
Myö ostettiin sitä vasikoille tarkoitettua Primoa, jossa ne pelletit on toosi pieniä. Onko kenelläkään muulla ollut tuota?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viivi
Kettutyttö
Lauman jäsen
Poissa
|
 |
« Vastaus #86 : Maaliskuu 28, 2010, 17:26:03 » |
|
Mulla olis Primo I'stä Helsingissä jos joku haluaa kokeilla (eikä halua ostaa heti alkuun 40kg säkkiä), voin myydä tuosta muutaman kilon pois. Toi ykkönen on tosi tuhtia, mä alan sekottaa sitä nyt johonkin paljon laimeampaan rehuun (mistä syystä voin hyvällä omallatunnolla myydä sitä poiskin). Vastasuudessa ostan kyllä suosiolla kakkosta, se riittää meille varmasti vallan mainiosti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Billa
Utelias nuuskuttaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #87 : Maaliskuu 29, 2010, 10:10:07 » |
|
Miten se nyt menee, onko se ykkönen paljon tuhdimpaa kun kakkonen? Mulle on kanipiireissä aina suositeltu kakkosta, koska jättikanille ykkönen ei ole tarpeeksi tuhtia, ja nyt täällä puhutaan, että se ykkönen olisikin tuhdimpaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Nahkapallit ja minä
|
|
|
fakecolours
Lauman jäsen
Poissa
Think Pink.
|
 |
« Vastaus #88 : Maaliskuu 29, 2010, 10:15:10 » |
|
^ Primo I on hieman tuhdimpaa kuin II eli jos ihan elastusta meinaat niin sitten II. I on enemmän kasvatusrehumainen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Jos elämä on kuin sitruuna, pyydä vähän sokeria päälle."
|
|
|
ElinaK
Tawu
Hörökorva
Poissa
|
 |
« Vastaus #89 : Toukokuu 10, 2010, 20:33:35 » |
|
Ketjun ensimmäisellä sivulla lukee, että Primo II-ssa on valkuaista 14,5% mutta Agrimarketin sivulla lukee 16,7%. Onko koostumus kenties muuttunut?
Agrin sivuilla Primo II-n tuotetiedoissa ei myöskään lue mitään muuta kun valkuaisen määrä, mutta onkohan vitamiinipitoisuudet yms suht samat kun ensimmäisen sivun viestissä (jos jollakulla esim säkin kyljessä lukee enemmän)?
Eli valkuaista on huomattavasti vähemmän tässä Primo II-ssa kun Altrominin kasvatuksessa, mutta onko kuitenkin riittävää ruokaa nakumarsulle (skinny)?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2010, 22:01:50 kirjoittanut Tawu »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
liha
|
 |
« Vastaus #90 : Toukokuu 12, 2010, 22:25:04 » |
|
Mihin ihmeeseen karvaton marsu tarvitsee valkuaista tavallista enemmän? Tätä mä olen ihmetellyt pitkään eikä siihen kukaan ole kyllä pystynyt tyhjentävästi vastaamaan. Energiaa se saattaakin tarvita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Shimmer
Uusi kuono
Poissa
|
 |
« Vastaus #91 : Toukokuu 23, 2010, 13:03:17 » |
|
Mistä muuten tuota Primoa saa ostettua? Onko esim. netissä jotain nettikauppaa?
Meillä on siis tuota Primoa (sain sen marsujen mukana), en viitsi vaihtaa ruokaa kun sitä nuo on syöneet koko ajan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Swinski
Hörökorva
Poissa
|
 |
« Vastaus #92 : Toukokuu 23, 2010, 13:04:18 » |
|
Agrimarketista, 40 kiloa suunnilleen 10euron luokkaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
vEinE
Kestokuikku
Poissa
|
 |
« Vastaus #93 : Toukokuu 23, 2010, 13:28:28 » |
|
^^Kokkolassa Agrimarketista haettuna 40kg maksoi noin 12,50€. Ei saa netistä mistään käsittääkseni, ja ainoa myyntikoko on tuo 40kg säkki. Jos ei koko isoa säkkiä halua eikä saa kulutettua niin kannattaa ostaa jonkun kanssa kimpassa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Swinski
Hörökorva
Poissa
|
 |
« Vastaus #94 : Toukokuu 23, 2010, 13:36:26 » |
|
OT:na ilmoitan että itse olen halukas ostamaan jonkun kanssa puoliksi säkin jos tarvis, asun Kymenlaakson alueella!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotikummun
Lauman jäsen
Poissa
|
 |
« Vastaus #95 : Kesäkuu 05, 2010, 18:18:30 » |
|
liha: eikö proteiinista muodostu myös energiaa? Proteiini (valkuainen) + rasva = lihottavuus. Jospas karvattomat tarvitsevat proteiinia lihasmassan ylläpitoon, koska rasva menee energiaksi + lämmön tuottoon.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Rex-marsut rakkaudella Kaakkois-Suomesta
|
|
|
|
liha
|
 |
« Vastaus #96 : Kesäkuu 07, 2010, 21:22:18 » |
|
Muodostuuhan siitä. Hiilihydraatit ja rasva on ensisijaiset energianlähteet, ja myös proteiinista ylijäämä varastoituu energiaksi (tai vaihtoehtoisesti energiavajeessa myös kehon korjaamiseen tarvittava proteiini muuntuu energiaksi, ja siitä tulee vajetta = yleiskunto heikkenee). Kaikilla marsuilla rasva muuntuu kehon käyttöön energiaksi, ja kaikki marsut tarvitsevat valkuaista lihasmassan ja muiden kudosten ylläpitoon (itseasiassa turkilliset vielä enemmän, koska karva on valkuaista). Proteiini ei nyt varsinaisesti ole mitään lihottavaa, vaan sen energiasisältö on sama kuin hiilihydraateissa. Mä en keksi mitään loogista selitystä sille, miksi karvattoman marsun ruokavaliossa pitäisi olla enemmän proteiinia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
CarolinaC
Lauman jäsen
Poissa
|
 |
« Vastaus #97 : Kesäkuu 07, 2010, 21:48:41 » |
|
Nakumarsun ongelmahan on että lämpöä menee normaalia enemmän hukkaan (kaikilla eläimillä suurin osa hukka-energiasta on juuri lämpö) koska eläin on karvaton. Lämpö=energia ja rasva on periaatteessa raakaa energiaa, joten eikös se ole ilmi selvää että se on se rasva joka on tärkeämpää. Eihän nakumarsu toimi erilailla kun muut marsu rodut, niillä on vain suurempi määrä energiaa joka menee hukkaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Shimmer
Uusi kuono
Poissa
|
 |
« Vastaus #98 : Kesäkuu 11, 2010, 13:27:36 » |
|
Minä saan tänään 40kg primo 2:sta, josta menee tosin osa serkun kanille. Maksoi ilmeisesti jotain 12€, Imatran agrissa  Tuttuni kävi tuota mulle ostamassa, tuo tänään tänne kun on tänne Kotkaan tulossa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Shimmer
Uusi kuono
Poissa
|
 |
« Vastaus #99 : Kesäkuu 11, 2010, 17:30:15 » |
|
Mulla on muuten nyt tuota Primoa, jos joku tarvii "wink wink"  Sitä kun jäi jonkun verran tohon säkkiin. Voi heittää vaikka yksärillä viestiä ja sitä kautta enempi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|