Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

65994 viestiä 1084 aihetta- kirjoittanut 954 jäsentä

Syyskuu 07, 2010, 01:34:21
Marsut.net-keskustelutYleinen kuikutteluMarsun elämää (Valvojat: Freija, Spitfire, Tupuna)Aihe: Laumaelämä VII
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Laumaelämä VII  (Luettu 1718 kertaa)
Janiika
Muskotin kasvatti
Palstan valvoja
Poissa Poissa

« Vastaus #60 : Heinäkuu 31, 2010, 19:30:57 »

Ei ainakaan noin nuorena, mutta kun tulevat sukukypsiksi voi nahistelua tulla. Riippuu paljon marsuista.
tallennettu

Rex-marsujen kasvatusta kasvattajanimellä www.muskotin.fi
Sipuli
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

minun marsu :)

« Vastaus #61 : Heinäkuu 31, 2010, 20:13:48 »

Olen myös miettinyt että mitä täytyy tehdä jos näkee marsujen tappelevan??
tallennettu
Janiika
Muskotin kasvatti
Palstan valvoja
Poissa Poissa

« Vastaus #62 : Heinäkuu 31, 2010, 20:20:23 »

Siihen pitää mennä tietysti väliin. Voi heittää vaikka pyyhkeen marsujen päälle, jos ei uskalla kättä laittaa tappelijoiden väliin.
tallennettu

Sipuli
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

« Vastaus #63 : Heinäkuu 31, 2010, 20:46:08 »

Ok. Onko sinulle koskaan käynyt niin että marsusi rupeisivat tappelemaan kunnolla? Mitä teit?
tallennettu
Alkku
Lauman jäsen
*
Poissa Poissa

Olet vihreämmillä niityillä, pidä hauskaa kulta<3

« Vastaus #64 : Heinäkuu 31, 2010, 20:57:16 »

^ Juu älä koskaan laita kättäsi väliin jos on oikein kunnon höykytys meneillään! Minulla on siitä ranteessa mukava ikuinen jälki. Marsu vielä roikkui siinä kun oli hampaansa minuun upottanut ja oli haava todella ilkeän näköinen pitkän aikaan. Toisessa kähessä on rystysen ja sormen välissä hieman pienempi ikuinen puremajälki. Mutta onneksi marsut eivät sitä tarkoita olisitkin nähnyt Jipen ilmeen, kun se huomasi mihin oli hampaansa upottanut. Hitaasti ja varovasti se avasi lukansa ja päästi käteni. Säkille kävi pahemmin kun ranteestani otti kiinni. tipahti ehkä 40cm korkeudelta, kun pelästyneenä vedin käteni pois. Siinä sitten tarkistettiin marsu nopeasti onneksi ei mitään häkkiin vain ja yltä päältä käsi veressä vessaan puhdistamaan. Kumpikaan ei sattunut tuli vain niin nopeasti, mutta opetus oli !Älä koskaan työnnä käteäsi tappelevien marsujen väliin! :D
tallennettu

Kun aika jättää se surun päälleen mättää.Olet nyt paremmassa paikassa. Rest in pace, kulta, me rakastamme sinua aina <3
Sipuli
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

« Vastaus #65 : Heinäkuu 31, 2010, 21:21:29 »

:x Varmaan otti kipeetä!! No en kyllä ton kuuleman jälkeen kättä tyännä väliin!
Erotitko marsut vai jatkoivatko he marsuiluaan tyytyväisinä yhdessä?  :P
tallennettu
Alkku
Lauman jäsen
*
Poissa Poissa

Olet vihreämmillä niityillä, pidä hauskaa kulta<3

« Vastaus #66 : Elokuu 01, 2010, 08:44:48 »

Säkin tapauksessa ei koskaan tullut mitään niiden kahden yhteiselosta. Pojat yksinkertaisesti vihasivat toisiaan. Näkivät toisensa kyllä kaltereiden läpi. Silloin minulla oli Osku (yksin toisessa häkissä) ja Jippe ja Säkki (toisessa häkissä) Osku kuoli vanhuuttaan ja tuli sitten Urho. Ajattelin laittaa tilanteen niin, että kerran kaikki oli täysikasvuisia näkisivät he toisensa kaltereiden välistä, mutta silloin tuli kränää Jipelle ja Säkille ja niitä rauhoitellessa sain toisen arpeni. Taistelu ei ollut paha vaan pieni hyökkäys. Marsut jatkoivat kinailemista ja pikkuhiljaa tilanne selvisi. desinfioin koko häkin ja poistin vanhat hajut ja kaverukset sinne. Siellä sitten selvittivät arvojärjestyksensä ja nyt onnellisisna pulputtavat tuolla. :35: Häkki oli isoin tehdashäkki jonka voi saada ja siihen vielä puolitoistakertainen aitaus. Eli jos ei jaksanut toisen pärstää tuijottaa voi yhtä hyvin viilettää häkin toiseen päähän. Mutta silloin kun he tappelivat oli se minulle erityisen raskasta aikaa .. :( Vaikka kuinka sanotaankin ettei saisi murehtia marsujen riidoista niin paljoa. :) Toivottavasti teillä pysyy välit aina hyvinä tai eivät ainakaan tappele sen enempää kuin tarvis. ;)
tallennettu

Kun aika jättää se surun päälleen mättää.Olet nyt paremmassa paikassa. Rest in pace, kulta, me rakastamme sinua aina <3
Sipuli
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

« Vastaus #67 : Elokuu 01, 2010, 10:04:58 »

Uskoisin ja toivoisin kyllä että meillä ei tule sen suurenpaa kinaa, kun ovat koko elämänsä, 2 päivää lukuunottamatta niin elänyt yhdessä  ;)
Mutta meillä on tämmöinen n. 140cm pitkä taikis-aitaus ja ajattelimme suurentaa sitä pikkuhiljaa kun kasvavat ja rupeavat tottua paremmin ympäristöön...(?)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2010, 10:49:53 kirjoittanut Sipuli » tallennettu
Riina.P
Minimarsu
Lauman jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #68 : Elokuu 01, 2010, 17:15:51 »

^ OT mut kiva kun sulla on jo nyt taikkiksii  :D
tallennettu

ಠ__ಠ meistä sankareita ei saisi tekemälläkään
Sipuli
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

« Vastaus #69 : Elokuu 01, 2010, 17:57:51 »

Juu, mutta on niisäkin huonopuoli, se että kun pojat ovat vielä niin pieniä, niin yhtenä aamuna he olivat karanneet niistä koloista ja minähän jouduin paniikkiin -.-  :(
tallennettu
Sipuli
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

« Vastaus #70 : Elokuu 02, 2010, 12:26:37 »

Minulla olisi tällainen kysymys (ehkä vähän ohi aiheen)...  Mutta miten te saatte nukkuttua kun marsut asustelevat samassa huoneessa kun te? Meilläkin marsut asuvat omasssa huoneessani, mutta ongelma on se että kahtena yönä he ovat pitäneet minua yhteen asti hereillä ja sen jälkeen olen mennyt varashuoneeseen nukkumaan  :( Onko teillä ollut samankaltaista ongelmaa? Miten selvisitte?
tallennettu
Janiika
Muskotin kasvatti
Palstan valvoja
Poissa Poissa

« Vastaus #71 : Elokuu 02, 2010, 12:31:53 »

Mä en saa nukuttua marsujen takia, kun ne asuu samassa asunnossa. En voisi ajatellakaan niitä samaan huoneeseen, jossa nukun. Mulla niitä tosin on reilu 10, joten hieman eria asia :)
tallennettu

Carska
Pilkullinen
Kestokuikku
*
Poissa Poissa

« Vastaus #72 : Elokuu 02, 2010, 14:22:07 »

Mulla asuu neljä marsua ylhäällä mun huoneessa. Ihan hyvin saan nukuttua, mutta joskus ne kolistelee aika paljonkin, saan aika helposti unta. Samassa huoneessa on vielä hiiret ja ne kolistelee myös. :D
tallennettu

Kaiken takana on Carska!
Janiika
Muskotin kasvatti
Palstan valvoja
Poissa Poissa

« Vastaus #73 : Elokuu 02, 2010, 14:25:21 »

Mä oon kato jo niin vanha, että uni on herkässä. Huligaanit! Villasukat jalkaan ja kävelykeppiä heristelemään.
tallennettu

Laiskuri
Lauman jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #74 : Elokuu 02, 2010, 14:28:31 »

Meillä oli jonkun aikaa marsujen kerroshäkki makkarissa, ei tuu enää oleen. Alkuun saatiin nukuttua jotenkin, mutta pidemmän päälle ei.
tallennettu
VeeraH
Luppakorvainen
Lauman jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #75 : Elokuu 02, 2010, 20:10:43 »

No hö, onpas teillä äänekkäitä marsuja. Mä nukun sikeästi kuin tukki vaikka marsuset ovat parin metrin päässä enkä varmaan saisi enää untakaan ilman rauhoittavaa heinänrousketta ja Antsa-pojan tasaista ja pehmeää hurinaa. Mutta noita onkin vain kaksi.
tallennettu
Sipuli
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

« Vastaus #76 : Elokuu 02, 2010, 21:55:38 »

Joo, nyt olen tullut siihen tuolkseen että marsut saavat oman huoneen alakerrasta... Itse en saa enää nukuttua, ja minusta tuntuu siltä että olen pettänyt koirankin, kun hän ei enää saa tulla nukkumaan huoneeseni  :´( Ja lattiani ja karvamattoni on yltäpäältä kokoajan purussa ja heinässä (tosin se kyllä kuuluu tähän marsu-elämään) ;)
Mutta kyllä ne marsut ovat ihania otuksia jokatapauksessa  :36: :36:
tallennettu
jutta
Uusi kuono
*
Poissa Poissa

« Vastaus #77 : Elokuu 04, 2010, 20:03:05 »

Noniin. Mulla ois taas kysyttävää. Eli meillä on kaksi maaliskuussa syntynyttä tyttömarsua, jotka ostimme eläinkaupasta vajaa kuukausi sitten.
Ihan aluksi tytöt eivät jähisseet keskenään (olivat varmaan shokissa muutosta) mutta nyt toinen marsuista (arempi ja hieman suurempikokoinen) on alkanut "terrorisoimaan" siskonsa elämää :D kuulostaa rajulta.
Mutta siis häätää pois juomapullolta, häätää pois ruokakupilta eikä vahingossakaan päästä pesärakennukseen vaan toinen reppana joutuu majailemaan heinäkasassa.
Ja olen tähän asti ajatellut, että tämä on ihan normaalia laumaelämää, että toinen on johtaja joka määrää, mutta siis onko?
Mun käy jotenkin sääliksi tota pienenpää, kun äskenkin se reppana yritti mennä ruokakupile syömään, niin toinen hyökkää mökistä häätämään heti tätä raukkaa pois.
Annanko mä siis noiden vain selvittää itse välinsä ja ylipäätään onko tommonen pomottelu ihan normaalia?
tallennettu
MarjoP
Marsupaimen
Kestokuikku
*
Poissa Poissa

« Vastaus #78 : Elokuu 04, 2010, 20:08:55 »

^Kaksi eri ruoka-ja juomapistettä on hyvä juttu tuollaiseen tilanteeseen niin molemmat pääsevät ruokailemaan. Myös useampi piilopaikka olisi hyvä veto.
Kannattaa myös harkita josko hankkisi niille isomman asumuksen jos tilanne ei helpota (en kyllä tiedä minkä kokoinen asumus teillä on), isompi tila tuppaa monesti auttamaan nahisteluun.

Ja siihen ei tarvitse muutoin puuttua, kuin että noita muutoksia kokeilee :)
tallennettu

Ilman kasvattajanimeä kasvatuksessa sk ja engl.crest lilac foxit & black foxit
Aurinko
Hörökorva
*
Poissa Poissa

♥ Hyvää kesää kaikille possuille ja ihmisille! ♥

« Vastaus #79 : Elokuu 05, 2010, 10:00:21 »

^ Juu älä koskaan laita kättäsi väliin jos on oikein kunnon höykytys meneillään! Minulla on siitä ranteessa mukava ikuinen jälki. Marsu vielä roikkui siinä kun oli hampaansa minuun upottanut ja oli haava todella ilkeän näköinen pitkän aikaan. Toisessa kähessä on rystysen ja sormen välissä hieman pienempi ikuinen puremajälki. Mutta onneksi marsut eivät sitä tarkoita olisitkin nähnyt Jipen ilmeen, kun se huomasi mihin oli hampaansa upottanut. Hitaasti ja varovasti se avasi lukansa ja päästi käteni. Säkille kävi pahemmin kun ranteestani otti kiinni. tipahti ehkä 40cm korkeudelta, kun pelästyneenä vedin käteni pois. Siinä sitten tarkistettiin marsu nopeasti onneksi ei mitään häkkiin vain ja yltä päältä käsi veressä vessaan puhdistamaan. Kumpikaan ei sattunut tuli vain niin nopeasti, mutta opetus oli !Älä koskaan työnnä käteäsi tappelevien marsujen väliin! :D

Mie työnsin kerran, Tico puraisi tuohon peukun kynnen alapuolelle, sitten kun kynsi kasvoi ihon alta pois niin siinä näkyi sellainen iso lommo  ;) Oli muuten kipeä!
tallennettu

Licorice and caramel
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
Tulostusversio
Marsut.net-keskustelutYleinen kuikutteluMarsun elämää (Valvojat: Freija, Spitfire, Tupuna)Aihe: Laumaelämä VII
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic, modified by LH.